Project

City Media Rotterdam

concept

design

artdirection

production

Client Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam

Uitdaging: Bouw een nieuw content platform voor de creatieve industrie in Rotterdam op kunstzinnige schermen in de openbare ruimte

De oplossing: Het project City Media Rotterdam. Een digitaal podium in de openbare ruimte. Bijzonder vormgegeven schermen met 70% redactionele content over de stad, gemaakt onder regie van een redactioneel team. Gestart in 2007. Een van de pijlers van het ontwikkelingsbedrijf (OBR) van de gemeente Rotterdam was de creatieve economie. Het doel van het beleid was om de creatieve industrie waaronder de AV sector te stimuleren. In dat kader heeft het OBR opdracht gegeven om een project op te zetten voor een nieuwe digital platform. We werkten hierin samen met de gemeente Rotterdam, de RET vervoersbedrijf,  Rotterdams Filmfonds, mediapartners in de stad, AV-bedrijven in de stad, exploitanten van digital out of home en vele culturele instellingen en attracties in Rotterdam. In 2012 is de hele organisatie succesvol verkocht aan Central Station Digital Media. Zij hebben het platform sinds die tijd uitgebreid en is nog te steeds te zien in de metrostations van Rotterdam.

creativitysheet

directeur: Gijs Broos

art direction: Pieter Schol en Lenny Oosterwijk

hoofdredactie: Oscar Steens

Client Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam